brigitte
westwijk2-veld1+2
Newbie

jasmijnlaan 7
|
 |
« Gepost op: September 17, 2008, 18:25:38 » |
|
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar mensen die laminaat op de vloer hebben (met vloerverwarming), ik ben een van de bewoners van de startkoop woning (fluweelrood) die eindelijk binnen nu en 2 weken opgeleverd gaan worden (deze week hebben we de oplevering alvast gehad, ze hebben het maar omgedraaid) maar nu zoek ik mensen die laminaat hebben en hoe het bevalt.............. voor de zoveelste keer ben ik aan het twijfelen gebracht en wil het toch even horen van andere, dus zijn er mensen met laminaat op de vloerverwarming kan je mij laten weten welk merk je hebt enz...................
Dank je wel.
Brigitte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rebattu
westwijk2-veld1+2
Newbie

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 10, 2009, 10:19:40 » |
|
Hi,
Ik hoop binnenkort toch ook nog bewoner te worden van fluweelrood. En ik breek mijn hoofd ook over de vloer. Wat is het bij jou/jullie geworden?
gr. Kim
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aart Mateboer
westwijk2-veld1+2
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 10, 2009, 22:30:51 » |
|
Wij hebben Ikea laminaat op de 1e verdieping en alles aan een stuk gelegd. Gaat goed als je voldoende ruimte langs de randen vrijlaat voor het werken, want dat doet het wel. Op de begane grond hebben we eiken visgraad parket dubbel gelijmd, dat is wel veel strakker dan het laminaat.
Aart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rebattu
westwijk2-veld1+2
Newbie

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 11, 2009, 11:41:18 » |
|
Hebben jullie bij dat laminaat ook nog de planken aan elkaar gelijmd of enkel alleen geclickt? En wat bedoel je met dubbel gelijmd parket?
dank je voor de reactie trouwens!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
brigitte
westwijk2-veld1+2
Newbie

jasmijnlaan 7
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 11, 2009, 13:32:51 » |
|
Hallo,
Ik heb uiteindelijk een laminaatvloer van Meister genomen (licht eiken en planken zijn 2 meter lang) en dat gaat er goed op de vloerverwarming. Deze vloer ligt niet gelijmd maar geclickt..........
brigitte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aart Mateboer
westwijk2-veld1+2
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 11, 2009, 20:31:58 » |
|
Laminaat geclickt. Dubbel gelijmd is dat er eerst kleine eiken latjes op de vloer gelijmd zijn en daarop weer de visgraat gelijmd.
Aart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rebattu
westwijk2-veld1+2
Newbie

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 17, 2009, 11:15:45 » |
|
Dank jullie wel voor het antwoorden. Wat voor soort ondervloer hebben jullie erbij genomen? En geeft het goed de warmte door? Ik hoor namelijk bij alle winkels weer een ander verhaal. Dus ik denk dat ik het van de ervaringen van eenieder moet hebben.
nogmaals dank!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aart Mateboer
westwijk2-veld1+2
Jr. Member

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 17, 2009, 13:58:36 » |
|
Onder het laminaat een damp dicht folie en het dunste isolatie materiaal van Ikea, 3mm, onder de eiken visgraad zitten 10mm dikke eiken "broodjes". Werkt goed. Je mag geen spaanplaat of die dikke groene isolatie platen als ondervloer want dan krijg je teveel isolatie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|